יום שבת, 5 בדצמבר 2020

תבליטי חמרן - Metal embossing

חידוש לפוסט בנושא ריקועי חמרן
חמרן או אלומיניום -  מתכת רקיעה מחומר דק ורך, במקור היה דו צדדי כשצד אחד כסוף והשני  דמוי נחושת. כיום מגיע החמרן בצבעים שונים ובגלילים של 5 מ' וגוזרים ממנו חתיכות בגודל הרצוי (עם מספרים רגילות). כמובן שאפשר להשתמש בשני הצדדים שלו לפי הצורך ולפי טעמכם. אם אתם בעד מחזור, אפשר בהחלט למחזר פחיות משקה ותבניות אלומיניום, התוצאה זהה !

איך מרקעים חמרן ? 
יש ערכות שונות לקנייה שאפשר לעבוד איתן אבל בשלבים ראשונים לא הייתי משקיעה בערכות האלה, אם יש לכם עיפרון וכמה מנקדים פשוטים בעוביים שונים, תוכלו לצלוח את הריקוע בשלום. את הערכות תשאירו לשלבים מאוחרים כשהחלטתם שזהו ייעודכם.

בשלב ראשון תצטרכו להוציא דוגמא מהאינטרנט או לצייר באופן חופשי. 
1.את הדף יש להדביק עם צלוטייפ על האלומיניום (באיזה צד שתבחרו) 
2.להניח על עיתון בכמה שכבות כדי ליצור משטח רך. 
3.עם עיפרון עוברים על כל הקווים בהפעלת לחץ קל כדי לא לקרוע את החמרן. 
4. מורידים את הנייר ועוברים שוב על כל הקווים כדי שיהיו עם נפח. 
5. בשלב זה צריך להחליט את מה מנפחים/מדגישים ועובדים על הצד ההפוך וכדי להשקיע/ליישר את השאר, עובדים על הצד הקדמי עם ראש עגול בעוביים שונים בהתאם לגודל השטח עליו עובדים.  אפשר ליצור כל מיני טקסטורות עם מכשירים שונים כמו גלגלת לחיתוך עוגיות או סתם לדקור את החמרן עם מכשיר קהה כדי שלא יחתך
וככה זה נעשה.

6. כדי שהחלקים המובלטים לא ישקעו בעת הפעלת לחץ, ממלאים את כל השקעים בצידה השמאלי של העבודה במעט דבק חם (שלא יצא מתוך השקעים) ומייבשים .                                     
7.כדי להדגיש את הנפחים אני לוקחת סמרטוט ממגבת או כל חומר סופג, שמים מעט צבע שמן חום או סתם אקרילי כהה ומורחים על כל העבודה ומתחילה לנגב היטב את כל החלקים הבולטים כך שהצבע ישקע ויכנס לפינות החלקים השקועים, אפשר להוריד עודפי צבע עם צמר פלדה שגורם לשפשוף  החמרן וגורם לו להראות עתיק. 
הדרכת צעד צעד בבלוג סטנסיל גיירל . 

כמובן שאפשר גם לצבוע ולשבץ אבני זכוכית ביניהם, זה יהיה הטאצ' המיוחד שלכם כמובן 

או לצבוע את הרקע בצבעים אחרים 
 
8.להדביק עם דבק חם על רהיט, קופסא או ליצור תמונה. 



הדרכה נוספת תוכלו למצוא ב mercarts metal embossing בלוג שכולו הדרכות של הבלטות  

את החמרן אפשר לגזור ולהכין הבלטות יפיפיות למראות. 
התמונות לקוחות מתוך בלוג מצרי שחובה לראות את כל מסגרות המראות המדהימות המופיעות שם.

ולגזור פרזול לקישוטי פינות (לא לשכוח לצבוע בזהב)

ואפילו פרפרים 

בחוגים שקיימתי לשיפוץ רהיטים, אימצתי את החמרן באהבה גדולה והכנסתי אותו כגורם קישוטי מעורר עניין, אני חושבת שהוא מוסיף המון אופי ויופי ברהיט הנכון(חבל שפעם לא צילמנו עבודות ).
בתערוכת התחביבים הגדולה שהייתה אצלנו בסוכות, התאפשר לי לראות שוב ולצלם את השולחן שרינה שיפצה לפני כמה שנים בחוג בגלל שהקנטים התפוררו קצת, החלטנו שמלבד צביעת הרגלים בטכניקת דמוי נחושת , הדבקת מפית פילים ופיצוצי נחושת, (כדי שיתקבל ניחוח הודי משהו) גם להדביק מסביב המשטח, ריקוע חמרן ועד היום כ 7-8 שנים הוא לא זז ממקומו.
איך עשינו זאת ???
גזרנו פס ברוחב הקנט ובאורך היקף השולחן, רקענו אותו עם עיפרון (ואם מישהו לא יודע איך מרקעים יש שפע של הסברים כאן) אח''כ במקום למלא בשעווה שתמיד מתפוררת, מלאנו את כל השקעים בדבק חם והנחנו לו להתייבש. אחרי שהתייבש הדבקנו שוב עם דבק חם את הפס המרוקע לקנטים ועיגלנו את הקצוות כלפי פנים, אל מתחת לשולחן, להצמדות מלאה, אפילו לא היה צורך לדאוג שהלחיצות יקלקלו את החלקים המותפחים (בגלל מילוי הדבק), הדבקנו עם דבק חם (אבל אפשר גם דבק מגע או דבק יו , הם פשוט יותר חזקים) אבני זכוכית (קריסטלים)  והשולחן ניצל!
רעיונות נוספים לעבודות חמרן על רהיטים,  ציפוי למתגי החשמל, שולחנות, טלאים על חור או סתם עיצובים ללא סיבה וכיד הדמיון, תוכלו למצוא בלוח ההשראה שלי בפינטרס

4 תגובות:

  1. תודה רבה. עבודות יפהפיות. מעורר השראה!

    השבמחק
  2. עבודות מהממות,עושות חשק, אשמח אם תצרי איתי קשר בעיניין עיסקי

    השבמחק
  3. מעניין מאוד ומועיל שיש מידע כזה תודה לך

    השבמחק

תגובתכם חשובה לי, תודה רבה !